Servicenormen: wat u van de gemeente mag verwachten

De gemeente Westerkwartier vindt het belangrijk om haar dienstverlening steeds te verbeteren. Daarom werken wij met servicenormen, zodat u weet wat u van ons mag verwachten.

Telefoon

Wij zijn iedere werkdag bereikbaar via 140594 en onze gemiddelde wachttijd is 1 minuut. Bij een terugbelafspraak nemen wij in principe binnen 1 werkdag telefonisch contact met u op.

Brief / E-mail/ Social media

Wij zijn bereikbaar via brief, mail, social media en whatsapp. Berichten worden in principe op dezelfde werkdag beantwoord. Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden sturen we een ontvangstbevestiging. Onze antwoorden zijn helder geformuleerd en we gebruiken begrijpelijke taal.

Balie

Wij werken op afspraak, bij een afspraak bedraagt de wachttijd maximaal 5 minuten. Als u dit wenst, helpen wij u in een aparte spreekkamer.

Website

De informatie op onze website is correct, actueel en begrijpelijk. Wij zorgen ervoor dat onze website toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. De online dienstverlening is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar.

Dienstverlening op maat

 Veel producten en diensten kunt u online aanvragen. Heeft u ondersteuning nodig bij een aanvraag of melding, dan kunt u contact met ons opnemen.

Meldingen openbare ruimte

We behandelen uw melding binnen tien werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Als we meer tijd nodig hebben ontvangt u hierover bericht.

Niet tevreden over de dienstverlening?

Als u niet tevreden bent over dienstverlening van de gemeente, dan kunt u mondeling, schriftelijk of digitaal een klacht indienen bij de gemeente.