Het Meldpunt biedt hulp en advies om te voorkomen dat het echt mis gaat. Bent u ernstig bezorgd over uw buurman of buurvrouw, of andere mensen in uw omgeving, of zorgen ze voor overlast?

Meld dat dan bij het Meldpunt Bezorgd via meldpuntbezorgd@westerkwartier.nl of telefoonnummer 14 0594.

Maakt u zich zorgen over kinderen dan kunt u advies vragen bij Veilig Thuis via telefoonnummer 0800-2000. Bij acute problemen contact opnemen met de politie. Telefoonnummer 0900-8844 of 112.

Hoe werkt het?

Waar maakt u zich bijvoorbeeld zorgen over?

  • U heeft het gevoel dat iemand eenzaam is en zit te verpieteren.
  • Iemand lijkt ernstig in de war of zwerft veel op straat.
  • Voor uw deur hangt vaak iemand rond die misschien dakloos is.
  • Iemand of een gezin heeft dringend hulp nodig, maar vraagt er niet om.
  • U denkt dat er sprake is van ernstige (zelf)verwaarlozing.
  • U denkt dat er sprake is van vervuiling van het huis en tuin.
  • U maakt zich zorgen over iemand die ziek is, maar geen hulp zoekt.
  • U weet dat iemand financieel echt niet meer rond kan komen.
  • U ziet dat een oudere mishandeld, uitgebuit of verwaarloosd wordt.
  • U ziet een volle brievenbus en/of veel ongeopende post.

Waar heeft u (extreem) last van?

  • U heeft last van stank.
  • U heeft overlast van ongedierte.
  • U heeft overlast van lawaai.
  • U heeft overlast van erg veel ruzie en herrie.
  • U heeft overlast van iemand die vaak rondhangt in uw portiek of voor uw deur.
Wat wil het meldpunt graag weten?
  • Waar maakt u zich precies zorgen om?
  • Wat heeft u zelf al gedaan?
  • Waar bestaan de zorg en overlast uit?
  • Hoe lang is de situatie al gaande?
  • Om wie gaat het precies?
Wat doet het meldpunt Zorg en Overlast?

Het meldpunt:

  • Zoekt telefonisch contact met u na de melding.
  • Zoekt uit wat er aan de hand is.
  • Zorgt ervoor dat hulp wordt geboden.
  • Houdt de vinger aan de pols.

Het Meldpunt vertelt degene over wie u zich zorgen maakt, niet wie de melding gedaan heeft, behalve als u daar zelf toestemming voor geeft.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Anne KCC

Onze medewerkers helpen u graag.